Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Följa iPhone i realtid?

0 Ej tillåtet!

Följa iPhone i realtid?

Vet ni om det finns någon app som gör att man kan följa en iPhone från en annan iPhone i realtid?
    Jag har "Hitta mina vänner" installerad men den verkar ha en viss fördröjning i positionsangivelsen.
    Be careful out there

0 Ej tillåtet!

Sv: Följa iPhone i realtid?

Testat med "Find my iPhone"?
    ”Ibland måste man göra saker man inte vågar, annars är man ingen människa utan bara en liten lort.” Astrid Lindgren

0 Ej tillåtet!

googlade på "iphone real time tracking" och det finns en del men jag har ingen iGrej så jag har ingen aning om vad som är bra.
    Det kommer aldrig bli helt spot on med följning då gps positionen fördröjd med ca 1 sekund, sen skall datat skickas och den som vill se ska hämta infon med ett visst intervall så jag skulle säga att den position du kommer se som bäst kommer ligga 2-3sekunder efter verkligheten.

https://itunes.apple.com/se/app/trac...475097577?mt=8

Husbilskompis Bertil Hedmans avatar
    Stad/Ort
    Bollstabruk

0 Ej tillåtet!

Som Gomer skriver så kan du följa alla dins iOS och MacOs enheter som är igång på samma Apple konto. Som Henrik påpekar så är det fördröjning man måste uppdatera för att få ny position.
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Senast redigerat av Bertil Hedman den 2015-08-18 klockan 09:14.
    Med båda fötterna på jorden kommer man inte långt. (Okänd)

0 Ej tillåtet!

Aldrig testat "hitta min fån".
    Om min fån åker på en väg, så kan Majsan följa en "plutt" som förflyttar sig på en karta?
    Drar det här en hel massa ström under tiden?
    Min tanke är att använda det istället för att använda en tracker.
    Be careful out there

Stad/Ort
    Bollstabruk

1 Ej tillåtet!

Ja hon kan ha koll på dina förehavanden. Har inte märkt av någon ökad strömförbrukning men de kanske det är....

Leif Johansson
    Gäst

0 Ej tillåtet!

Som helt okunnig, vill jag dock framföra följande. Min svärson brukar skicka en "glympse" till oss när de är på väg att besöka oss. På en karta ser jag var de är och hur fort han kör. Detta kanske är något annat än vad tråden handlar om?

0 Ej tillåtet!

Det låter nästan som min app Positionera Leif. Jag kan skicka min nuvarande position till nästan vem som helst. En bra app om man behöver hjälp.
    Vi har lagt in hitta min ifån och ska testa den så får vi se hur den fungerar.
    Tack för hjälpen, Kompisar.
    Be careful out there

1 Ej tillåtet!

Nu har vi testat Gomers och Bertils tips om "Hitta min iPhone" i skarpt läge och det fungerar tillräckligt bra.
    Den följer inte i realtid som nämnts tidigare men min tanke var att Majsan ska kunna hitta mig om något skulle fallera under någon cykeltur. Cykeln kan ge upp liksom gubben som börjar känna sig lite gammal.
    Be careful out there

Stad/Ort
    Bollstabruk

1 Ej tillåtet!

Plattorna verkar ha en förmåga att försvinna under kuddar och filtar, med denna app kan man skicka en signal så att man slipper vända upp och ner på hela bohaget. (För oss nog största nyttan ) Knappen längst ner till vä.

image.jpg

Kåre Wahlman
    Gäst

0 Ej tillåtet!

Citat Ursprungligen postat av Lars-Göran Persson Visa inlägg
    Nu har vi testat Gomers och Bertils tips om "Hitta min iPhone" i skarpt läge och det fungerar tillräckligt bra.
    Den följer inte i realtid som nämnts tidigare men min tanke var att Majsan ska kunna hitta mig om något skulle fallera under någon cykeltur. Cykeln kan ge upp liksom gubben som börjar känna sig lite gammal.

Gör som andra Gamlingar i Forumet satsa på Elbike

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Om Husbilskompisar