Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Folksam

3 Ej tillåtet!

Folksam

Fick ett stenskott i framrutan häromdagen. Ca 6 cm, halvmåneformat. Ringde till Folksam i dag och frågade om dom tar skadan.
    Svaret blev ett tveklöst Ja, kolla vad det kostar, meddela oss så överför vi pengar till ditt konto så du slipper ligga ute med pengar.

Förstår ni hur viktigt det är med ett bra Försäkringsbolag?
    //Max

sten jonsson
    Gäst

3 Ej tillåtet!

Sv: Folksam

Länsförsäkringar , sten skott 2 st , kostnad för mig 0 kroner

1 Ej tillåtet!

Jo men i mitt fall får jag en ny framruta monterad. Och det gör inte ens LF gratis ... När jag läser mitt inlägg ser jag att det inte framgår att rutan ska bytas.
    //Max

henry åström
    Gäst

0 Ej tillåtet!

Men du får väl betala självrisken ??? I övrigt ser jag inget speciellt i detta har Länsförsäkringar och där är det likadant. Självrisken betalar man väl direkt till Glasmästeriet ??
    Senast redigerat av henry åström den 2016-03-19 klockan 13:05.

sten jonsson
    Gäst

0 Ej tillåtet!

Henry, på länsförsäkringar behöver man inte betala något för stenskott, helt kostnats fritt.

0 Ej tillåtet!

Givetvis är det självrisk. 1500kr vilket får anses resonabelt när bytet går på ca 50 000kr. Finns väl ändå inget förs.bolag som inte har självrisk.
    Det jag ville framhålla är Folksams obyrokratiska inställning. Ett telefonsamtal var allt som behövdes.
    //Max

henry åström
    Gäst

0 Ej tillåtet!

Ja det är kul när det funkar som det ska men tyvärr har mitt förtroende för Folksam naggats ordentligt i kanten efter vårat villainbrott, det tog över 6 månader innan dom överhuvudtaget visade oss något intresse och när det väl kom till vad som blivit stulet av oss började besvikelserna över deras värderingar b l a ett guldarmband som min fru hade kostade 21.000 i inköp och vad dom värderade det till ska jag inte nämna här men som sagt Folksam kommer vi ALDRIG att teckna någon mer försäkring hos den saken är klar.

0 Ej tillåtet!

Henry ... Låter trist. Jag tror också att man måste träffa "rätt" skadereglerare.
    //Max

0 Ej tillåtet!

Har för mig att vi har en viss procent av rutans kostnad. Minns jag rätt är det 20% och det brukar hamna strax över 1600. Vi har bytt ett antal rutor de senaste åren av känd orsak. Rutan på husbilen var billigare än Golfen för vår del.
    Vi har Länsförsäkringar på allt. Kanske har det blivit något missförstånd? Bolagen brukar låta glasmästaren laga rutan utan kostnad.
    Be careful out there

0 Ej tillåtet!

Har nu fått oferten från fabriken. Ny framruta monterad och klar kostar 1665,00€. Tycker det låter billigt mot vad man hört för framrutor på helintegrerat.
    // Max

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Om Husbilskompisar