Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: CALIRA EVS 30/18 DS

0 Ej tillåtet!

CALIRA EVS 30/18 DS

CALIRA EVS 30/18 DS. Detta är elektroniken i min husbil, dvs laddaren som sköter bilbatteriet och bodelsbatteriet.
    Jag har lyckats hitta handboken med installationsbeskrivning etc till enheten.
    Men jag skulle vilja ha tag på kopplingsschemat.
    Någon som har kopplingsschema på CALIRA EVS 30/18 DS ????

Enheten fungerar men för ev framtida underhåll vore det bra med all dokumentation.

Roy SM4FPD

0 Ej tillåtet!

Sv: CALIRA EVS 30/18 DS

Har du testat att Googlesöka på CALIRA EVS 30/18 DS

och sedan välja bilder, finns rätt mycket där.
    ”Ibland måste man göra saker man inte vågar, annars är man ingen människa utan bara en liten lort.” Astrid Lindgren

0 Ej tillåtet!

Ja jag har Googlat på alla tänkbara sätt, installationshandboken går att hitta, men kopplingsschemat är för mig omöjligt att finna. Tänkte att någon har ett sådant.
    Visst är det få som kan ha användning för detta, men då jag pysslar med elektronik skulle jag kunna ha nytta av det.
    Roy

0 Ej tillåtet!

Jag repeterar min förfrågan ifall något nytt har tillkommit.
    Någon som har eller känner till kopplingsschemat över
    CALIRA EVS 30/18 DS

Varför jag är ute efter detta är pga av intresse för elektronik, för att ha möjlighet att kunna reparera om det i framtiden kan bli fel.
    Visst det är en äldre sak, sitter i min bil från 1996, men är fullt modern, med trestegs-laddning och sammankoppling av startbatteri och bodelsbatteri.
    Generalagenten för KNAUS säger sig ha slutat support på prylen. Lite klent tycker man.....
    Det måste finns tusentals av bilar med denna elektronik "där ute".

En kompis var här med sin HB, och i den var det samma enhet och trasig, så jag kunde inte erbjuda hjälp med den då schema saknas.
    Visst har man tur och tid kan det ändå gå att fixa ev fel. Men bara att tar ur den och koppla upp på arbetsbordet tar sin tid.

För övrigt! Tänk på att elektroniken i en husbil är ett lätt byte för Tor (han med hammaren som slår gnistor) om "landströmsladden" sitter i när åskan går.
    Så ta alltid ur 230 V sladden om det är åska på gång, eller om du reser bort från bilen en tid.

Roy

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Om Husbilskompisar