Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: LPG - Prissättning

0 Ej tillåtet!

LPG - Prissättning

Idag ville jag fylla min LPG-flaska. Visste inte hur mycket som skulle rymmas då mätaren på flaskan ju inte är så exakt. Fick då höra att man tillämpade ett minimipris på 150:-. Har någon annan upplevt samma sak. Jag trodde att med LPG-flaska ska man bara betala för den faktiska gasolmängden man fyller.

Undrar
    Peter

PS. Man sålde även god konfekt på samma ställe. DS

0 Ej tillåtet!

Sv: LPG - Prissättning

Aldrig hört talas om. Var hände detta?
    // Max

0 Ej tillåtet!

Citat Ursprungligen postat av Max Mazalik Visa inlägg
    Aldrig hört talas om. Var hände detta?
    // Max
    Mönsterås, vid karamellfabriken.

0 Ej tillåtet!

Skulle tro att aktörerna på marknaden vill krama ur dom sista kronorna ur konsumenten. Vi har gjort så sen vi skaffade ALU gasflaskorna, vi tankar när det passat. Ibland bara ett par liter, ibland mer. En av dom stora fördelarna med tankflaskor.
    // Max

0 Ej tillåtet!

Jag brukar göra likadant som du Max. I varje fall i Sverige där det ju fortfarande är lite glest mellan LPG-mackarna. Vad skulle du tycka om att betala 150:- för 3 l gasol ?

//Peter

3 Ej tillåtet!

Ni glömmer att den ni handlar av bedriver verksamhet och ska förmodligen leva på detta. Kanske skulle ni själva öppna försäljningsställe, hålla lager och lägga tid på kunden, sälja för 70 kronor med en vinst på kanske 10 kronor. Intressant att se om ni överlever eller får lägga av och då är servicen borta.

4 Ej tillåtet!

Jag tror inte vi i det här fallet glömmer att den som säljer gas (eller något annat) vill leva på det. Men ... jag som konsument köper inte en vara med högre pris än nödvändigt för även min inkomst är begränsad.

I Peters exempel skulle jag aldrig betala 50 kr/l för gasol om jag kan köpa den för 19 kr/l någon annan stans.
    Bara min åsikt i frågan // Max

0 Ej tillåtet!

Citat Ursprungligen postat av Kenneth Johansson2 Visa inlägg
    Ni glömmer att den ni handlar av bedriver verksamhet och ska förmodligen leva på detta. Kanske skulle ni själva öppna försäljningsställe, hålla lager och lägga tid på kunden, sälja för 70 kronor med en vinst på kanske 10 kronor. Intressant att se om ni överlever eller får lägga av och då är servicen borta.
    Tack Kenneth,

Hela Sverige skall leva heter det.... tror inte det.

Trist utveckling tycker jag, men förstår att jag absolut inte representerar en majoritet.

Tommy

0 Ej tillåtet!

Kan det inte vara så att man satsat på fel "sidoverksamhet" ? Att en bensinmack skulle tillhandahålla LPG skulle i mina ögon vara mer naturligt än att som i det här fallet en karamellfabrik. Verkar vara en affärsplan baserad på bristande marknadskunskap.

Eftersom der fortfarande är lite glest mellan LPG-tankställena tror jag att det är fler än Max och jag som gör på det här sättet, d.v.s. vi fyller flaskorna när vi råkar komma förbi ett LPG-tankställe. Men som sagt, det är vad jag tror, och att tro är att inte veta !

Trevlig helg
    //Peter
    Senast redigerat av Peter Höglund den 2017-09-16 klockan 02:23.

Husbilskompis Nisse Östmans avatar
    Stad/Ort
    Vissefjärda

0 Ej tillåtet!

Märkligt beteende! De använder gasol själva vid tillverkningen av konfektyr så att de dessutom säljer gasolen ligger väl nära till.
    Jag fyller själv min fasta tank där eftersom det är hopplöst att få professionell hjälp i Kalmar.
    Snart är det dags för mig att fylla där igen och då skall jag fråga honom hur han tänker.
    Nisse

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Om Husbilskompisar