Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Problem med Dometic 7551

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Falköping

0 Ej tillåtet!

Problem med Dometic 7551

Har strömproblem i vårt kylskåp. Har 13V fram till kylskåpet så ström fram finns, men när jag vrider startvredet för gasol och/eller vidare till 220 händer knappt något. Kan se lite av ljus i dioderna. Jag mätte även på kopplingsplinten innanför täckplasten på ovansidan framkanten av kylskåpet där varierar strömmen mellan 2-10V. Vrider jag startvredet går strömmen ner runt 0,2V. Kan det vara något i elektronikenheten som sitter uppe på kylskåpet som felar? För att komma åt denna måste jag ta ut kylskåpet och det känns lite jobbigt. Någon som varit ute för liknande problem? Kanske vet någon om vad det är som kan vara fel. Har lyckats få igång det någon gång inemellan men nu verkar det kört. Och det är inget fel på strömtillförseln. Tacksam för all hjälp jag kan få.
    Mvh Martin

Husbilskompis Nisse Östmans avatar
    Stad/Ort
    Vissefjärda

0 Ej tillåtet!

Sv: Problem med Dometic 7551

Har du den 6-poliga plinten bak på skåpet och 12V på anslutningarna C-D?
    Därifrån går matningen upp till elektroniken på ovansidan. Skadade kablar eller dålig anslutning i plinten??
    På de större skåpen har man även en kopplingsplint bakom manöverpanelen ca 20 cm in från fronten.
    Du åker nog på att ta ut skåpet.
    Nisse

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Falköping

1 Ej tillåtet!

Vill bara betätta att felet hittats. En skarvkopplng på +matningen bak på kylskåpet visade sig glappa. Efter byte funkar det som vanligt igen. Skönt att hitta felet men inte så lätt när det ena gången funkar för att sedan inte funka!

0 Ej tillåtet!

var får man tag i ett kretskort till kyl dometik rm 7405 l nu.

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Järfälla

0 Ej tillåtet!

Köpte mitt elektronigkort hos en huvagnsfirma i kungsängen. Sök på Dometic service hittar du leverantör. Anm mit kort koastade 1500kr, gasolen startade inte med ny kortet heller. allt annat fungerar.
    Stig

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Om Husbilskompisar