Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Om man skrev detta om någon folkgrupp istället för om husbilar så...

2 Ej tillåtet!

Om man skrev detta om någon folkgrupp istället för om husbilar så...

1 Ej tillåtet!

Sv: Om man skrev detta om någon folkgrupp istället för om husbilar så...

Jag var i kontakt med kommunen igår.
    Det kommer en artikel om tre olika artiklar som utmålar oss som en grupp som mer eller mindre alltid tömmer latrin i naturen.
    ”Ibland måste man göra saker man inte vågar, annars är man ingen människa utan bara en liten lort.” Astrid Lindgren

Tommy Rahmquist
    Gäst

1 Ej tillåtet!

Jag skrev i ett annat forum vad jag tyckte om folk från ett land i Europa, det gick åt hel...…., är ny här.

0 Ej tillåtet!

Jag har märkt att yngre människor är väldigt dåliga på geografi, inte minst genom att titta på "Vem vet mest". Denne unge man till journalist borde läras skillnaden på lilla Skurup och Barcelona m fl nämnda storstäder.

Husbilskompis Lars Erik Jonssons avatar
    Stad/Ort
    Sölvesborg

3 Ej tillåtet!

Det här är naturligtvis ingen rolig "reklam" för husbilsåkare, tvärtom! Och ledarskribenter och allehanda husbilshatande journalister borde väl i rimlighetens namn göra lite research och ställa allt inom sina rimliga proportioner. Jag tror inte alla är änglar som kör husbil. Vi representerar säkerligen ett tvärsnitt av befolkningen i övrigt, och det innebär att en absolut övertygande majoritet av husbilsåkarna sköter sig vare sig vi står på camping, ställplats, parkering eller var det vara må.
    Men - och nu sticker jag förmodligen ut hakan - de som tömmer sin toa, där den inte ska tömmas, finns säkert också. Och om de, som gör det, inte i övrigt fattar vad de håller på med, borde de dock fatta att det absolut inte är någon positiv reklam för husbilister. Tvärtom!

Alltså en uppmaning till oss alla: Hur svårt ska det vara att ta sin skit med sig och tömma på avsedd plats! Hjälps vi åt med det, om alla gör det, så kan vi också med rent samvete försvara oss med näbbar och klor mot husbilshatande journalistik.

2 Ej tillåtet!

När jag pratade med tjänstekvinnan på kommunen framkom att dom inte haft problem med latrin i naturen. Något sådant hade dom inte upptäckt.
    Dom ordningjorde 14 platser för husbilar men det kom mångdubbelt så många, företrädesvis tyskar.
    Problemet man hade var dels mängden som jag tror i viss mån berodde på dålig skyltning och planering.
    Men det stora problemet var att husbilsturisterna tömde tankar på gästtoaletten hos en lokal restaurang i närheten.
    Detta utan att städa efter sig.
    Ställplatsen stängdes efter en månad.

Det visade sig dessutom att den som skrivit artikeln plankat och saltat en lokal artikel. Han hade inte ens varit i kontakt med tidningen för faktakontroll.
    ”Ibland måste man göra saker man inte vågar, annars är man ingen människa utan bara en liten lort.” Astrid Lindgren

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Kungsbacka

0 Ej tillåtet!

I Bua för flera år sedan. Innan dom byggde den fina plats dom har idag. Jag skulle gå in o ta en dusch på kvällen. Någon som inte hann in på toa eller om den var upptagen hade skitit på golvet i duschen.
    I Smarholmen har det töms tankar i sprängstenen många gånger. Vi som grupp har det vi förtjänar. Tyvärr.

5 Ej tillåtet!

Vi som grupp. Är inte grundproblemet att vi alls buntas ihop som en grupp. Jag ser väldigt få artiklar om skodaägare som skiter i skogen. Jag har min egen moralkompass, jag tror vi är rätt olika som individer de flesta som kör husbil. Det är trist att mina möjligheter begränsas av andras uppförande men grunden till bättring är inte att påstå att husbilister är vettiga som grupp utan att säga att vi inte har några gemensamma drag.
    Så tänker jag.

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Nyslott, Finland

1 Ej tillåtet!

[QUOTE=Henrik Schmidt;117993]Vi som grupp.

Så ser jag också grundproblemet. Jag har få möjligheter att påverka andra än mig själv.
    Jag är idag bosatt i Finland men besöker ofta mitt ”förra” hemland, Sverige. Sedan övervintrar jag i södra Spanien.
    Artiklar (bl.a. miljösvin) om oss som husbilister i Finland som i Sverige, och i Spanien liknar varandra. Vi blir allt flera med husbilar inom hela EU. I Finland har ibland tonen, ordval i husbils reportage varit alldeles för grov. Jag tror inte att jag / vi som husbilister kan få en positiv påverkan av sådant.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Om Husbilskompisar