Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Olycka

0 Ej tillåtet!

Olycka

enligt Aftonbladet har dett hänt en dödsolyca mhella husbil och personbil i dag

i mora en person i husbilen dog.

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Valdemarsvik

0 Ej tillåtet!

Sv: Olycka

Citat Ursprungligen postat av Bertil Roskvist Visa inlägg
    enligt Aftonbladet har dett hänt en dödsolyca mhella husbil och personbil i dag

i mora en person i husbilen dog.
    Ja, och den vållande till olyckan var påverkad av något.
    Finns mycket skit ute på vägarna

4 Ej tillåtet!

Citat Ursprungligen postat av Jessica Flyxen Visa inlägg
    Ja, och den vållande till olyckan var påverkad av något.
    Finns mycket skit ute på vägarna
    Förvisso, men också....

”Husbilen var utlandsregistrerad och trots dess storlek trycktes den in rejält, medan föraren av den mindre bilen satt betydligt bättre skyddad. Där var förarplatsen väl skyddad.”

Vi som åker i husbilarna kanske borde sätta press på producenterna att skapa trafiksäkrare fordon, för oss som gillar husbilar.

TommyD

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Nyslott, Finland

1 Ej tillåtet!

Citat Ursprungligen postat av Tommy Dynér Visa inlägg
    Förvisso, men också....

”Husbilen var utlandsregistrerad och trots dess storlek trycktes den in rejält, medan föraren av den mindre bilen satt betydligt bättre skyddad. Där var förarplatsen väl skyddad.”

Vi som åker i husbilarna kanske borde sätta press på producenterna att skapa trafiksäkrare fordon, för oss som gillar husbilar.

TommyD

Delar sin syn på husbilarnas krocksäkerhet fullt ut. Sådana här olyckor, trafiksäkerhet, etc. diskuteras inte på olika husbilsforum. Varför, det är frågan?

0 Ej tillåtet!

Citat Ursprungligen postat av Tapsa Viro Visa inlägg
    Delar sin syn på husbilarnas krocksäkerhet fullt ut. Sådana här olyckor, trafiksäkerhet, etc. diskuteras inte på olika husbilsforum. Varför, det är frågan?
    Troligen eftersom vi själva till stor del är orsaken. Vi frågar inte efter säkerhet, vi pratar mera om vad bilen har för bekvämligheter, vikten och inte minst priset.

Producenterna tillverkar bilarna som vi efterfråga, ingenting annat.....tyvärr.

TommyD

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Nyslott, Finland

0 Ej tillåtet!

Citat Ursprungligen postat av Tommy Dynér Visa inlägg

Producenterna tillverkar bilarna som vi efterfråga, ingenting annat.....tyvärr.

TommyD

Ett antal år sedan, jag och 2 andra husbilister träffades, och vi pratade just om husbilarnas krocksäkerhet, och hur ska vi kunna förbättra den. En husbilist konstaterade, skulle vi vara 500 – 1000 husbilister (som går inom närmaste år i köptankar ) som skrev ett brev till någon större producent om just krocksäkerhet, vi skulle säkert få bättre bilar. Även att sådana husbilar kommer att kosta mer.
    Hel annan sak är att vi ogärna pratar om krocksäkerhet,många av oss har sett bilder om otäcka olyckor, och då är lättast att ”vända ryggen”, ”jag ser, hör, läser inget”.

/Tapsa

0 Ej tillåtet!

När jag läste om olyckan blev jag bedrövad, vi diskuterde hemma vad det kunde vara för bil,
    jag sade det är säkert helintrigerad jag fick mothugg som vanligt,

men dett visadesig att jag haderätt TYVÄR

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Om Husbilskompisar