Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Slut, Finito, färdigt.

3 Ej tillåtet!

Slut, Finito, färdigt.

Vi har efter moget övervägande och mycket funderande bestämt oss för att sluta köra husbil.
    Skälen är flera ... några osorterade. Vi har kört Sverige - Portugal - Marocko ett antal gånger. Vintrarna även i Marocko är kalla på nätterna. Trångt i Europa. I Sverige kör vi inte ... vi bor fint där vi bor.

Vi kommer att satsa på Gran Canaria kommande vintrar.

HB har vi lämnat på försäljning. Svea Husbilar har fått förtroendet. Jag tänkte redovisa mina erfarenheter av detta eftersom frågan om förmedling har ställts här på forumet.

Vi lämnade bilen i måndags. Välkomnandet var varmt och förberett. Bilen gicks igenom och avtal skrevs.

Förmedlingsavgiften är 8 %. Det som inte går att läsa i brochyren är ev tillkommande reparationer. Allt Svea gör kostar pengar. T.ex städning 3400 kr osv. Detta har två sidor. Jag som säljare får mindre betalt än förväntat medan köparen får en helt genomgången och perfekt bil. Det kändes inte heller som om jag hade något val avseende vad som ska repareras.

Sen är det också så att Svea hittar fel som måste åtgärdas, fel som jag inte visste fanns. Fortsättning följer ... // Max

Husbilsombudsman Olle Jonssons avatar
    Stad/Ort
    Ludvika

1 Ej tillåtet!

Sv: Slut, Finito, färdigt.

Jag följer med intresse din redovisning av försäljningsuppdraget.

0 Ej tillåtet!

Tråkigt att höra men ni bor ju så fint så det slår dom flesta ställplatser. Kanske det blir en Corvette igen som sommarbil eller? Ha det så bra framöver.
    Lars o Ann-Louise

5 Ej tillåtet!

Uppdatering 1.

I förrgår fick jag veta att två av däcken på HB hade sprickor i slitbanan och behövde bytas. Däcken köptes och monterades augusti 2018 och har i dagsläget rullat ca 1300 mil. Fabrikat Michelin Agilis Camping.
    Kontakt med Michelin gav vid handen att ett reklamationsärende skulle inledas. Personalen på M var mycket vänlig och hjälpsam.

I dag fick jag besked från Svea att deras verkstad kollat på däcken och att sprickorna troligen berodde på skärsår från någon sten. Ingen vidare åtgärd krävdes.

Lars ... Corvette blir det inte (även om tanken har funnits) däremot kommer jag nog att köpa den fetaste customhojen jag kan hitta, med fransar, dö-skallar och Tysk hjälm. Det som krävs är godkännande från hon som bestämmer. (har plockat ur diskmaskinen i dag)

5 Ej tillåtet!

Nu är den hemma. Inte fetast i stan men näst intill. Wild Star. 1600 cc, vrid, den får en Scania lastbil att bli avundsjuk
    Bifogade bilder Bifogade bilder

0 Ej tillåtet!

Nu måste du sätta upp med hästsvans och lite häftiga tatueringar också

1 Ej tillåtet!

Jobbar på det. Lovat att inte klippa skägget förän vi landar på Gc nästa gång. Finns hjälmar med inbyggd hästsvans. HSB har en del synpunkter på hur man bör se ut. Skit samma säger jag, har ändå passerat bäst före datum ...

1 Ej tillåtet!

Uppdatering 2. Bilen är nu ute på annons. I övrigt händer intet.

0 Ej tillåtet!

En månad har gått sedan bilen lämnades hos Svea. Inte ett ord från dom, hur det går ev. Intresse osv.

Ska ringa i morgon och lyssna av ... har hitintills inte haft någon positiv känsla för Svea.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Om Husbilskompisar