Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Inspektion inför ev köp

0 Ej tillåtet!

Inspektion inför ev köp

Hittat den husbil jag tror ska bli min. (Weinsburger imperiale 2004.)
    Planlösning precis som jag vill ha det och det ser bra ut med fukttest, kamrem mm.

Nu söker jag bra mekaniker Uppsala/Stockholm som kan genomföra en inspektion, typ. Vet ngn bra tips?

Sedan, som lite reflektion, är jag ännu också ngt osäker om det inte är bättre att vänta till vintern (bättre priser mm) men det är verkligen en husbil precis som jag vill ha, inom mitt prisutrymme.

0 Ej tillåtet!

Sv: Inspektion inför ev köp

Kläm till, vänta kan man göra på andra sidan. Du har hela sommaren på dig att njuta, testa, och fixa till som du vill ha det. Bara mitt råd i ämnet.// Max

0 Ej tillåtet!

Ett alternativ kan kanske vara att höra med "bilprovningen", det finns ju flera olika aktörer idag, om dom kan hjälpa dig.
    Ett annat är att kontakta en husbilshandlare som har verkstad för både bil- och bodelsarbeten.

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Åkersberga

0 Ej tillåtet!

Har funderat en bra stund sedan jag såg den här frågan, men kan inte komma på vad man skulle vilja att en mekaniker inspekterar? Kontrollera att det finns kvitton på underhåll och att det inte forsar olja under motorn. I övrigt är Fiat Ducato (visst är det Fiat-baserad husbil?) helt okomplicerade maskiner. Visst kan saker gå sönder, och visst kan det bli dyrt, men det är inget som en mekaniker kan förutsäga bara med okulärbesiktning.

Provkör och kolla att allt fungerar, att lampor som skall lysa lyser och att lampor som inte skall lysa, inte lyser. Läs besiktningsprotokollen. Ta en titt undertill, det skall inte vara rosthål någonstans.

Växellådan på vår första husbil rasade efter 1000 mil, men det var inget som gick att märka vid provkörningen innan köp. Och just det problemet finns inte på en 2004 ändå.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Om Husbilskompisar