Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Termostat till kylskåp

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Mellerud

0 Ej tillåtet!

Termostat till kylskåp

Kylskåpet, Dometic MDC065K, styrs av en Danfosstermostat med givaren i frysfacket. Jag vill använda hela skåpet inkusive frysfacket som kylskåp dvs utan frysfunktion.

Söker data för termostaten, jag tror att den går att koppla om från frysfunktion till kylfunktion. Hopplöst att hitta någon som kan bekräfta och i så fall förklara hur jag ska göra - någon som vet?

0 Ej tillåtet!

Sv: Termostat till kylskåp

Nu känner jag inte till just detta kylskåp, så vore bra om du kan tala om ifall det är ett absorbtionssksåp eller ett kompressorskåp.
    Men vanligen är själva frysfacket en kombination av själva kylaren som kyler resten av skåpet.
    Dvs kylan kyler skåpet till kyltemp, dvs 5 - 8 C.
    På kylaren finns kylfacket som är slutet med en lucka, inuti detta blir det då frystemp.
    Termostaten kan givetvis inte flytta temperaturen så att både frysfacket och kylskåpet blir kyltemp.
    Möjligen kan man tänka sig att ta bort luckan på frysfacket, och därmed blir det inte kallare i frysfacket än kyltemp.
    Lite spekulationer bara.....

Roy

0 Ej tillåtet!

”Ibland måste man göra saker man inte vågar, annars är man ingen människa utan bara en liten lort.” Astrid Lindgren

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Mellerud

1 Ej tillåtet!

Hittade till slut en termostat med annat arbetsområde, har nu ersatt originalaren med den nya, testat ett tag, fungerar utmärkt. Har ca +3 i frysfacket och +8 i botten av kylskåpet, kompressorns gångtid har också minskat, mycket nöjd med resultatet.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Om Husbilskompisar