Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Tips om försäkring

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Hässleholm

0 Ej tillåtet!

Tips om försäkring

Hej !
    Är ny husbilsägare och undrar här vilka bolag ni rekommenderar . Vi köp så teckna jag i Kabria (Morderna Försäkringar).
    Tackar på förhand // Anders

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Bräkne-Hoby

1 Ej tillåtet!

Sv: Tips om försäkring

Hej
    Vi har caravan clubs super husbilsförsäkring som vi är nöjda med.
    Birger 👍

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Kungsbacka

0 Ej tillåtet!

Vi har också CC,, Men se upp. Dessa ständiga höjningar som man har svårt att följa upp,Jag vet inget annat bolag där du inte har tillgång till dina försäkringar på deras hemsida,,

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Gullbrandstorp

0 Ej tillåtet!

Vi hade en Mcluis 263 med en premie på 4200kr per år. Vår nya CI 66 xt kostar 9300 per åt. Även Dina försäringar tyckte själva att det är mycket men kunde inte påverka premien. Vid kontakt ned insplanet så skämdes även de med det bästa erbjudandet på 10 700kr. Bilens totalvikt på 3650 kg verkar påverka premien. Är det någon som har erfarenhet av samma problematik?

0 Ej tillåtet!

Har LF försäkring på husbilen ( ca 5000:-)H bil 4000kg ställer av 31/10 och på runt påsk får då garage försäkring där i mellan ca 600 kr för garageparkering +att vi har hus +2 bilar försäkrade där( har inte några papper framme nära nu ) + att vi får bonuspengar tillbaka om det går bra för LF,funkar bra för oss. Har h bilen hemma i ett garage.

0 Ej tillåtet!

Var man bor spelar en roll med, jag flyttade från Åkarp Skåne till Eskilstuna och Länsförsäkringar höjde då Helförsäkringen med över 2000:- per år.
    Hittade sedan Dina Försäkringar som hade liknande vilkor billigare än jag hade hos Länsförsäkringar i Skåne. Så det är bra att kolla runt.

Dina Försäkringar har också bemött mitt skade ärende föredömligt med, då jag blev bestulen på hela husbilen den 29/6 packad för semester den 30/6.

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Gullbrandstorp

0 Ej tillåtet!

Jag tecknade idag en försäkring via Kabria. Premien blev 4200kr. Jonas på Fritidscenter i Falkenberg hjälpte mig.
    Väldigt bra service och support från Jonas.

0 Ej tillåtet!

4650:- Helår 3,5 tonnare Länsförsäkringar

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Om Husbilskompisar