Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Hemmabyggd camper

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Romelanda

4 Ej tillåtet!

Inlägg Hemmabyggd camper

Tjenare alla camping älskare.

i år började jag med att bygga en egen camper till min pickup då jag aldrig hitta en som passar mig
    så bestämde mig då för att jag skulle börja bygga en egen istället att först och främst ha på event jag å polarna åker på under åren
    tyvärr har året varit som de varit så inte hunnit mä så många timmar på den än.

jag har en Dodge ram 1500 -10 som jag mått bygger campern efter.
    jag började med att rita upp lite enkelt på paint 3d på datorn för att få ett hum om hur det skulle se ut storlekmässigt
    sen började jag kika på lite olika alternativ och till slut bestämde jag mig för att använda ett lastbilskåp för då har jag golv och tak klara redan tänkte jag.

jag har ingen jätte plan på hur planlösningen kommer se ut lr något men jag är mycket intresserad av vikten så jag har valt bort toalett då jag hellre vill har stor säng och mer förvaring

campern kommer att bli 4m lång 2,15m bred har ja för mig och höjden bli över 2m men invändig takhöjd kommer bli ca 2m för jag kommer ha ungefär 15-20cm förvaring i golvet för ev terass lr stege får se va man kan få plats med ev nån vattentank längst fram också

sen kommer jag montera batteri med solceller, nån kyl och även en dieselvämare

mvh Västkust Kim

0 Ej tillåtet!

Sv: Hemmabyggd camper

Spännande bygge!
    Skall bli kul att följa.
    När det gäller planlösning , titta gärna på amerikanska och australiensiska camperbyggare och deras lösningar.
    Den svenska camperbyggaren som finns är ju inte direkt känd för innovativa lösningar och kreativitet.
    Deras lådor har sett lika dana ut när det gäller planlösningen i över trettio år.

Försök att få så mycket vikt som möjligt i främre delen, då får du bättre köregenskaper.
    Dörr på sidan och sittgrupp längs bak har jag sett på en del campers.

Fortsätt gärna lägga upp bilder när det händer något med bygget.
    ”Ibland måste man göra saker man inte vågar, annars är man ingen människa utan bara en liten lort.” Astrid Lindgren

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Om Husbilskompisar