Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Ny betalsida för fricampingplatser

5 Ej tillåtet!

Ny betalsida för fricampingplatser

Webbsidan Eremit erbjuder förbokning av platser i naturen.
    Ett sätt för landets skogsägare att tjäna en extra hacka?

https://husbilskompisar.se/nytt-i-hu...tom-dom-daliga
    ”Ibland måste man göra saker man inte vågar, annars är man ingen människa utan bara en liten lort.” Astrid Lindgren

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Karlshamn

6 Ej tillåtet!

Sv: Ny betalsida för fricampingplatser

Alla vill tjäna pengar :-) och visst kan det medföra kostnader för att hålla en enskild väg i farbart skick för en tung husbil. Tyvärr är prissättningen för hög för att det ska vara attraktivt. Minimal service men förmodligen är platserna mycket natursköna då man påtalar att det kan finnas andra besökare i området.

Jag hoppas verkligen inte detta blir en ny trend med vägbommar och förbudsskyltar kors och tvärs ute i skogarna.

/Jens
    Jag finns på Instagram med mitt namn Jens Jernmark. Där finns lite bilder och korta texter. Det är mitt blygsamma sätt att blogga.

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Åkersberga

0 Ej tillåtet!

Appen funkade inte heller på min 3 månader gamla samsungtelefon. Får bara ett felmeddelande om att jag måste installera Chrome, som redan är installerad. De har verkligen inte gjort ett bra appjobb.

Men idén är god. Behöver skruvas lite på innehållet bara. Går man in på webbsidan finns det väldigt få platser.
    Senast redigerat av Tor Fransson den 2021-02-12 klockan 10:53.

1 Ej tillåtet!

Har du aldrig varit i Värmland Jens?

Efter min rundresa drog jag följande slutsats, det finns tre typer av avfartsvägar i landskapet.
    1 Till ett boningshus inom synhåll
    2 Till en camping
    3 Med en vägbom som är låst.

Hoppas jag har fel :-D
    ”Ibland måste man göra saker man inte vågar, annars är man ingen människa utan bara en liten lort.” Astrid Lindgren

3 Ej tillåtet!

Jag förstår markägare som sätter upp bommar, häromkring finns en fjärde typ av avfart som numera bli mer ovanlig till förmån för typ 3. Den med en stor sophög.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Om Husbilskompisar