Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Elproblem efter vintervilan

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Simrishamn

0 Ej tillåtet!

Elproblem efter vintervilan

Har hämtat ut husbilen (Bürstner Solano 729, 2012) efter vintervilan, men får inte igång en del av elen i bilen;
    (AES kyl/frys, värmeanläggningen, trappsteget, belysning ovan bordet, WC pumpen,)
    har forskat mycket i manualen och på nätet och har sett att om urladdningsskyddet löst ut fungerar inte ovanstående.
    Men då tycker jag att varningslampan för den funktionen som finns borde lysa när jag hämtade bilen, vilket den inte gjorde.
    Har haft underhållsladdning under vintern så batterierna var hyfsat laddade. Alla säkringar är hela, även glassäkringen
    i EBL99 elblocket. Har laddat batterierna nu (14,1Volt) Har haft batterierna frånkopplade i 2tim och återmonterat - samma fel.

Har ni något tips vad som felas? kan det vara elblocket som lagt av? när jag slår på/av 12V huvudbrytare hörs ett relä dra i elblocket,
    men det syns ju vara fler relän...

Och det har varit fritt från möss under vinterförvaringen - så inga kablar är avbitna...

Tacksam för tips!
    Dododan

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Karlshamn

0 Ej tillåtet!

Sv: Elproblem efter vintervilan

Nu skjuter jag bara från höften men prova att trycka in strömbrytaren på kontrollpanelen ovanför dörren i ca 10 sekunder. Så har jag löst ett liknande problem, men det var inte ditt husbilsmärke.

/ Jens

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Simrishamn

0 Ej tillåtet!

Sv: Elproblem efter vintervilan

Hej Jens.
    Tack för tipset, men strömbrytaren i vår husbil har bara två fasta lägen, så jag vinner inget på att hålla in den...
    troligen har du en återfjädrande strömbrytare ...
    kommer att plocka lös EBL99 och kontrollera de båda reläernas funktion framöver...ha förstått att de kan hänga sig...

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Om Husbilskompisar