Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Eu undersökning tyngre hb

0 Ej tillåtet!
    Det finns inget som inte går, det är bara mer eller mindre omöjligt!
    Den som har mest bråttom i trafiken ligger oftast sist i bilköer!

0 Ej tillåtet!

Sv: Eu undersökning tyngre hb

Citat Ursprungligen postat av Krister Torstensson Visa inlägg
    Vi som har körkort tagit före 1996 får ju köra bilar upp till 7500kg tror jag rätta mig om jag har fel, men set på andra sidor att det är för elhusbilar som blir tyngre. Har själv c-kort å det är inte värt ngt idag så det blir ingen förlängning av det Å för hoppningsvis klarar jag att köra några år till med H-bilen

0 Ej tillåtet!

Har själv ett körkort av hävd men det skulle minska förbistringarna mellan länderna om samma gällde överallt.
    Det finns inget som inte går, det är bara mer eller mindre omöjligt!
    Den som har mest bråttom i trafiken ligger oftast sist i bilköer!

1 Ej tillåtet!

Citat Ursprungligen postat av Roger Everhult Visa inlägg
    Vi som har körkort tagit före 1996 får ju köra bilar upp till 7500kg tror jag rätta mig om jag har fel, men set på andra sidor att det är för elhusbilar som blir tyngre. Har själv c-kort å det är inte värt ngt idag så det blir ingen förlängning av det Å för hoppningsvis klarar jag att köra några år till med H-bilen
    Det är bättre än så. På ditt B-kort före -96 får du köra personbil oavsett vikt, så det är bara att hoppa in i en sån där lyxig Scania på 30 ton och köra.
    Om man däremot tar C1 så är det max. 7,5 ton som gäller. Sen finns även den "utökade B" behörigheten (B96) som tillåter 4,25 ton.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Om Husbilskompisar