Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Säkringen vattenpump Knaus Sun TI 700 MX 2017?

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Upplands Väsby

0 Ej tillåtet!

Säkringen vattenpump Knaus Sun TI 700 MX 2017?

Var förbi den vinterparkerade husbilen idag för att tömma vattnet i kranarna och upptäcker då att vattenpumpen inte startar då jag aktiverar någon av kranarna, tar då och mäter på kablarna in till pumpen och märker då att jag inte har någon spänning till pumpen, så då tänker jag att säkringen har gått och tänker byta ut den, så nu undrar jag om någon med en liknande Knaus eller om någon med kunskap vet var säkringen till vattenpumpen är gömd någonstans i en sådan Knaus? för säkringarna som finns på bilden är alla hela och jag kan inte se att någon är uppmärkt för just till vattenpumpen. för övrigt så sitter vattenpumpen i tanken!
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Senast redigerat av Stefan T Nilsson den 2021-10-07 klockan 18:44.

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Karlshamn

0 Ej tillåtet!

Sv: Säkringen vattenpump Knaus Sun TI 700 MX 2017?

Bara en tanke... Pumpen är kanske avstängd på displayn?

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Upplands Väsby

0 Ej tillåtet!

Citat Ursprungligen postat av Jens Jernmark Visa inlägg
    Bara en tanke... Pumpen är kanske avstängd på displayn?
    Pumpen är på i displayen och även strömmen är på i displayen. All övrig 12v fungerar normalt, utan det är just bara strömmen till vattenpumpen som inte kommer fram, har kommit fram till det genom att även mäta på kabeln in till själva pumpen. Och det märkliga är att jag hittar ju ingen uppenbar säkring till vattenpumpen bredvid dom andra säkringarna, har även kollat kablaget till vattenpumpen om det skulle finnas en hängsäkring eller nått, för det borde väl rimligtvis finnas en säkring till vattenpumpen någonstans?
    Senast redigerat av Stefan T Nilsson den 2021-10-08 klockan 04:58.

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Åkersberga

0 Ej tillåtet!

Styrs pumpen från vattenkranarna, och är det i så fall ström fram till kranarna?

Min Dethleffs har ett mystiskt "lilla vinterpaketet", i det ingår en extra avstängningskontakt till vattenpumpen, den sitter i och för sig synlig vid vattentanken men de hade ju kunnat placera den i princip var som helst. Styrboxen till värmeslingan till gråvattentanken har de gömt i garderoben, långt från både kontrollpanel och gråvattentank.

Som tur är fanns det beskrivet i instruktionsboken. Har du lusläst din, om vattensystemet?
    Senast redigerat av Tor Fransson den 2021-10-08 klockan 11:02.

Husbilskompis
    Stad/Ort
    Karlshamn

0 Ej tillåtet!

Citat Ursprungligen postat av Stefan T Nilsson Visa inlägg
    det borde väl rimligtvis finnas en säkring till vattenpumpen någonstans?
    Ja det finns säkert en säkring. Jag fick hjälp av min återförsäljare av Knaus som skickade mig ett elschema när det strulade i min Knaus. Bergholms har säkert rätt elschema till din husbil.

Jag skulle leta efter en röd 10 ampere säkring. Det är rimligt att pumpen är säkrad så, men jag bara gissar.

/Jens

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Om Husbilskompisar